Wat biedt het roggenforum voor haar leden?

Als gast van het roggenforum heb je toegang tot een enorme hoeveelheid informatie. Niet alleen kun je profielen en ervaringen van verschillende soorten roggen en roofvissen nalezen, ook kun je op de meest uiteenlopende vragen een antwoord vinden!

Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse roggen- en roofvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.

Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft?
Maak dan hier je gratis account aan.

Roggenforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.

Geluid afvoer bioloog

Interne of externe filters, biologen, powerheads, verwarming, opvoerpompen, etc.
Topic Rating:
  • Not rated

Geluid afvoer bioloog

Berichtdoor kevinv » wo 19 jul 2017, 09:31

Bij de afvoer naar de bioloog onstaat er een draaikolk en een slorpend geluid.
Tevens hoor ik het water dat afgevoerd word naar de bioloog door de buizen stromen ( afvoerbuis is dus niet helemaal gevuld)
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden ?
Alvast bedankt
kevinv
Nieuw lid

Re: Geluid afvoer bioloog

Berichtdoor Lode » wo 19 jul 2017, 15:01

Kan je watmeer vertellen over de opstelling. Diameters pijpen, perforatie, etc. Misschien wat foto's.
Lode
Beheerder

Re: Geluid afvoer bioloog

Berichtdoor kevinv » wo 19 jul 2017, 18:14

Heb het probleem al grotendeels opgelost. Heb het bolventiel van de afvoerleiding wat toegedraaid waardoor de buis nu meer gevuld is met water. Tevens is het zwaar kolkend en slurpend geluid van de draaikolk nu ook opgehouden. Het enige wat ik nu nog een beetje hoor is het lopen van water in de buizen.
Draai ik het bolventiel nog dichter dan stijgt het water in mijn overloop en loopt het water in de reserve afvoerleiding dus dit is geen optie.
Daar ik in de isolatiesector werk zal ik wel wat geluidsisolatie rond de buizen draaien waardoor het geluid volgens mij practisch volledig gedempt zal zijn
kevinv
Nieuw lid

Keer terug naar Filters, pompen en overige techniek